DOMÉNY s.r.o.
Registrace domény - ověření
www.
ověřit i ostatní možnosti (com,net,org,...)

Vaše dotazy

Níže uvádíme odpovědi na obecnější obchodně-technické otázky. Máte-li technický problém, vstupte prosím přímo na stránky nastavení a technické podpory (http://nastavit.domenu.cz).

Nenašli jste zde odpověď na Váš dotaz? Pošlete nám ho!
E-mail:
Jiné požadavky/vzkaz:
Opište kontrolní kód:

1.1. Co je to doména 2. úrovně?

Doménové jméno má více úrovní. Jednotlivé úrovně se oddělují pomocí tečky. Nejvyšší úrovní v doménovém jméně "www.domeny-sro.cz" je "cz", nazývanou též doménou 1. úrovně, nebo také "top-level" doména. Slovo "domeny-sro" pak reprezentuje název domény 2. úrovně, "www" třetí atd. Nejvyšší běžně registrovanou doménou je právě 2.úroveň.

1.2. Co je to doménové jméno resp. jméno domény?

Doménové jméno je přirozené, snadno zapamatovatelné, jméno počítače na Internetu (např. www.domeny-sro.cz), které odpovídá sérii čísel - zvaných Internet Protokol adresa (např. 95.80.214.200). Registrací doménového jména se stáváte na předplacenou dobu jeho vlastníkem, které již nikdo ve světě Internetu nesmí používat. Proto je nanejvýš vhodné si včas registrovat např. název své firmy nebo své příjmení. Pokud si ho totiž zaregistruje někdo jiný, zpravidla bývá velmi obtížné, ne-li nemožné jej získat.

1.3. Proč je třeba registrovat doménové jméno?

Je to právě z toho důvodu, že doménu smí používat na celém světě pouze jeden vlastník. Za tím účelem vznikly pro každou doménu 1.úrovně příslušné registrační autority (centrální registry), které jsou pověřeny správou příslušných domén (např. pro CZ doménu je to sdružení CZ-NIC, z.s.p.o.). Většina z těchto registrů požaduje za administrativní úkony finanční obnos.

1.4. Jak si svou doménu u Vás zaregistruji a jaký je další postup?

Základem je vyplnění registračního formuláře. Jeho prostřednictvím nám sdělíte jak své kontaktní údaje, tak požadované e-mailové schránky a jiné služby k doméně. Po úhradě zálohové faktury od nás obdržíte přístupová práva ke všem službám.

1.5. Mám už doménu zaregistrovanou, chtěl bych však využívat Vašich služeb. Jak to mám udělat?

Objednejte si prosím přesun domény dle následujících instukcí věnovaných přesunu domény.

1.6. Doména kterou si přeji je již obsazena. Dá se něco dělat?

Doporučujeme si zaregistrovat stejnu doménu, pouze s jinou příponou (samozřejmě je-li tato alternativa volná). V tuto chvíli Vám můžeme nabídnout registraci EU, AS, COM, CZ, NET, ORG, INFO, BIZ, SK, AT, DE a PL domén za velmi výhodných podmínek. Jinak nezbývá než se pokusit kontaktovat vlastníka domény, zda-li je ochoten za úplatu převést vlastnictví domény na Vás.

1.7. Mám již zaregistrovanou a zaplacenou doménu a sháním jenom hosting.

Je to možné, budeme Vám v takovém případě fakturovat pouze provoz hostingového tarifu. Pokud jste si doménové jméno u registrátora zaplatili sami a do budoucna Vám to tak vyhovuje, můžete si obnovovací poplatek u registrátora nadále hradit. Platí pro všechny tarify s výjimkou tarifu ZDARMAHOSTING a WEBMASTER. Doporučujeme nicméně z důvodu sjednocené fakturace a snadnější správy přesunout doménu

1.8. Mohu si svou e-mailovou schránku vybírat přes WWW rozhraní?

Ano, je to možné.

1.9. Jakou dobu získám u přesunu domény navíc zdarma?

Ke každé provozované doméně se vážou pravidelné udržovací poplatky, které končí u příslušného centrálního registru. Poplatky si může vlastník hradit separátně (např. u jiného registrátora), nebo jsou mnohdy hrazeny hostingovým providerem, aniž by se o jejich úhradu vlastník musel starat. Abychom motivovali zájemce o přesun domény na naše servery, k ročnímu provozu hostingu tak automaticky přičteme dobu, po kterou je doména zaplacena u registrátora. Mnoho hostingových společností (včetně nás) vybírá spolu s udržovacím poplatkem zároveň roční poplatek za hosting domény na serveru. Proto i v případě, že máte předplacen hosting domény, na jejím přesunu k nám jistě neproděláte (tuto dobu dostanete zdarma). Pokud jej předplacen nemáte (např. platíte měsíčně), ušetříte o to více!
POZOR!Výše uvedené neplatí pro přesun německé (.DE) domény, kde dochází přesunem k "vynulování" data expirace a započetí nového období.

1.10. Proč Vámi zaslaná faktura neobsahuje originální razítko a podpis?

Podpis ani razítko fakturující firmy není povinnou součástí dokladu (viz §29 písm.1 zák. č. 235/2004). Může být proto natištěné, případně ho nemusí doklad obsahovat vůbec. Do účetnictví lze použít i doklad vytisknutý z e-mailu.

1.11. MÁM TECHNICKÝ DOTAZ/PROBLÉM!

Pro případ potřeby jsou Vám k dispozici stránky technické podpory na adrese http://podpora.domenu.cz, kde jsou podrobně popsány nejčastější problémy a dotazy (nastavení pošty, uložení stránek na server). Ostatní dotazy Vám rádi zodpovíme e-mailem nebo telefonicky (neplatí pro tarify, které neobsahují technickou podporu).

1.12. Kde najdu hesla k provozovaným službám?

Hesla prvotní zasíláme ihned po úspěšné registraci domény na e-mail uvedený v objednávce. List je nazván "potvrzení o provozu domény", jeho podrobný popis najdete na adrese http://podpora.domenu.cz. V případě ztráty si nechte prosím zaslat automaticky zapomenutá hesla na stránce http://nastavit.domenu.cz. Dorazí na aktuální kontaktní e-mail. V případě že kontakt již není platný, požádejte nás o změnu. Budeme od Vás před z bezpečnostních důvodů vyžadovat informace pro ověření totožnosti (např. číslo a částku poslední faktury).

1.13. Jak si založím/zruším e-mail nebo změním kapacitu e-mailu/webu?

Veškeré ovládání služeb máte pod kontrolou na http://nastavit.domenu.cz. Je třeba znát přístupové jméno a heslo pro FTP nebo e-mail, viz předchozí bod "kde najdu hesla k provozovaným službám"?

1.14. Chci si zaregistrovat obsazenou doménu. Ta se ale brzy uvolní. Co mám hlídat?

Máte-li zájem o určitou doménu, je nutné zjistit termín, kdy propadne. U domén s příponou .CZ si můžete ověřit např. přímo na adrese centrálního registru www.nic.cz (sekce prohledávání údajů WHOIS). Zde je uvedeno mj. datum expirace. I po tomto datu má vlastník domény ještě možnost svou doménu obnovit, než bude úplně uvolněna a budete si jí moci zaregistrovat např. i Vy. 30 dní po uvedeném datu expirace je doména v tzv. ochranné lhůtě i zóně, stále plně funkční. Poté je doména znefunkčněna, nicméně vlastník má ještě stále šanci si doménu prodloužit (stav nazývaný "doména je v ochranné lhůtě a není v zóně"). To trvá až do 60.dne po datu expirace. Pokud ani do této doby neprodlouží majitel svou doménu, je definitivně uvolněna a kdokoliv jiný si ji může zaregistrovat. K tomu můžete použít náš formulář na registrace domén. Pokud Vám na získání domény velmi záleží, můžeme zajistit speciální službu v nastavení "hlídacího psa". Jde o robota, který hlídá uvolnění domény. Jakmile je doména uvolněna, pošle ihned Vaší registraci a uhradí roční poplatek. Vše funguje tak, že nám s předstihem pošlete úhradu za vedení doménového jména+administrativní poplatek. Pokud je registrace úspěšná, doména je zaregistrována a zprovozněna. Může se ale také stát, že o doménu projeví zájem ještě někdo jiný a podobným způsobem má nastaveného hlídacího psa. Pak je mnohdy věcí náhody, čí žádost dorazí na centrální registr první. Každopádně pokud není registrace z jakéhokoliv důvodu úspěšná, bude Vám poplatek vrácen, mimo nevratného administrativního poplatku. Ten činí 300 Kč a kryje mj. nastavení a provoz hlídacího psa. Pokud máte o nastavení zájem, kontaktujte nás, ne však zbytečně dříve než cca 20 dnů po expiraci. Pošleme Vám další instrukce a zálohovou fakturu. Podotýkáme, že toto vše platí pouze pro domény s příponou .CZ. U ostatních domén je situace zpravidla složitější, každý registrátor má jiné podmínky. Službu hlídacího psa můžeme aktuálně nabídnout ještě pro domény EU, COM, NET, ORG, INFO, BIZ, DE, AT, PL.

1.15. Jaký tarif vybrat? Jak provedu později změnu tarifu?

Pokud si nejste jisti jaký tarif vybrat, můžete zvolit nižší. Kdykoliv později si můžete doplatit na některý lepší. Doporučujeme v takovém případě tarif MINIHOSTING, u kterého je pošta k doméně. Budete ji tak moci využívat ještě než budete mít hotové stránky. V takovém případě nás stačí kontaktovat s uvedením Vaší domény a požadovaného tarifu. Vystavíme Vám zálohovu fakturu, po jejíž úhradě dojde k navýšení. Bude Vám současně zaslán nový, aktualizovaný konfigurační list. Jednorázově se platí pouze roční částka cenového rozdílu mezi tarify. Pokud tedy měníte např. tarif v roční ceně 500 Kč na tarif v ceně 650 Kč, doplatíte jednorázově pouze 150 Kč. Tento poplatek nefakturujeme, pokud bude v následujících 3 měsících probíhat obnova Vaší domény, resp. fakturace na další období. Zde bude nová cena započítána až na faktuře za další období.
Pokud chcete naopak Váš tarif "ponížit", je to také možné. Zde pouze upozorňujeme na skutečnost, že částka za již předplacenou dobu je nevratná. Je proto vhodné tento požadavek vznést až po vypršení předplacené doby. Proto je vhodné poslat žádost na snížení tarifu až po obdržení faktury na další období. V žádosti uveďte číslo a částku zálohové faktury (nejlépe odpověď na e-mailovou výzvu k platbě) a požadovaný tarif. Bude Vám zaslán nový konfigurační list a faktura.